paperclip paperclip

Методичне об'єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу

 

ПОГОДЖЕНО

на засіданні науково-методичної ради

від  27 серпня 2024 року протокол № 1

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор гімназії

_________ Г.В. Білоконь

 

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

методичного обєднання вчителів

суспільно-гуманітарного циклу

на 2024-2025 навчальний рік

 

 

 

 

 Методичне обєднання

вчителів суспільно-гуманітарних наук

 

Тема методичного обєднання вчителів

суспільно-гуманітарного циклу:

«Вдосконалення професійної майстерності вчителя шляхом впровадження сучасних  інноваційних технології в системі компететнісного  навчання»

 

Професійне кредо МО:

«Щоб бути хорошим вчителем, потрібно любити те, що викладаєш, і тих, кому викладаєш»

 ПОЛОЖЕННЯ ПРО КЕРІВНИКА

МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО – ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ

         1. Керівник МО суспільно-гуманітарного циклу обирається з числа найбільш досвідчених, авторитетних, творчо працюючих учителів членами МО і  затверджується наказом директора школи.

         2. Керівник МО:

• чітко і конкретно визначає зміст роботи МО відповідно до цілей і завдань методичної роботи закладу, визначених програмою його розвитку, науково-методичною проблемою, нормативною базою викладання предметів, методичними рекомендаціями всіх рівнів;

• визначає пріоритетні напрями роботи, завдання МО, функціональні обов'язки його членів;

• складає план роботи МО на навчальний рік на аналітико-діагностичній основі;

• активізує і систематизує роботу МО, організовує науково-дослідницьку, експериментальну, інноваційну роботу вчителів;

• відповідає за ведення належної документації МО;

• готує і проводить загальні засідання МО (4-5 разів на рік);

• організовує взаємовідвідування уроків учителів, відвідує уроки;

• організовує методичні виставки, видавничу діяльність членів МО, участь у професійних конкурсах, ярмарках педагогічних ідей тощо;

• організовує оперативне коригування навчально-методичних матеріалів;

•    організовує підвищення кваліфікації викладацького складу МО, дає рекомендації вчителям, які бажають підвищити свою кваліфікаційну категорію;

•    контролює підготовку вчителів до занять і якість їх проведення;

• всебічно забезпечує самостійну роботу учнів, які навчаються за індивідуальними планами;

•    керує проектно-дослідницькою діяльністю учнів;

• забезпечує готовність шкільних команд до участі в олімпіадах, конкурсах, учнівських конференціях; проведення першого етапу Всеукраїнської предметної олімпіади;

• керує організацією проведення предметної декади (тижня), тижня методичної майстерності;

• контролює проведення позакласної роботи з предмета;

• проводить діагностику вчителів, здійснює її аналіз з метою корекції роботи МО;

• за результатами роботи за рік подає аналітичний звіт заступнику директора закладу з НВР та визначає мету, завдання і зміст діяльності МО на наступний рік;

• керує роботою з розвитку і вдосконалення навчально-матеріальної бази МО;

• керівник МО — член науково- методичної ради школи.

 

 Зміст діяльності

голови МО вчителів суспільно – гуманітарного циклу

 

Зміст діяльності

Функції управ­ління

Інформаційно-аналітична

 

 

Формує банк даних про метод. роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання про­грам, рішень протоколів засідань МО

Мотиваційно-цільова

 

Визначає мету завдання (разом з учителями) і роботи МО, форми роботи, формує звітності кожного вчителя

Планово-прогностична

 

 

Визначає зони найближчого розвитку вчителів на основі моніторингу (діагностики) професійних якостей, планує конкретні заходи для досягнення поставленої мети

Організаційно-виконавча

 

 

 

Організує виконання плану роботи МО, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навчальних робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкри­тих уроків

Контрольно-діагностична

 

 

Здійснює зрізи знань учнів з предметів, аналізує перевірені роботи, визначає якість та рівень навченості учнів з предмета і окремо у кожного вчителя

Результативно-коригувальна

 

Забезпечує оперативну допомогу в роботі вчителів, регулювання роботи МО, вносить на засідан­ня ІНМЦ пропозиції щодо коригування.

 

  Вступ

Одним із стратегічних завдань освіти, згідно з сучасним станом є формування творчої особистості, здатної на свідомий та відповідальний вибір за різних життєвих обставин; а також патріота, громадянина України з активною життєвою позицією, який знає, шанує, розвиває та захищає свою мову, традиції, історію. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті, зважаючи на власні можливості, буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяльності та захисту. Розбудови нашої держави.

Робота шкільного методичного об’єднання   зосередилася на розкритті інтересів, нахилів та здібностей учнів з метою виявлення самостійної творчості кожної особистості, вихованні патріотичних почуттів, на подоланні розриву між теорією та практикою у вивченні дисциплін суспільно-гуманітарного циклу.

ІІ. Завдання на новий навчальний рік

Упродовж останніх років Україна зробила значні кроки в реформуванні системи середньої освіти. Упровадження нових стандартів, перехід на нові методи навчання, введення ефективних технологій оцінювання знань учнів, розмаїття вітчизняних методичних шкіл, новаторські пошуки вчителів засвідчують успіхи української школи, наближення вітчизняної освіти до світових стандартів. 

Завдання сучасної української освіти полягає, передовсім, у формуванні особистості з гнучким розумом, із швидкою реакцією на все нове, з повноцінними, розвинутими потребами подальшого пізнання та самостійної дії, з добрими орієнтувальними навичками й творчими здібностями. Конкурентноспроможною може бути лише по-справжньому компетентна особистість. На сучасному етапі життєві компетентності включають виховання відповідальної особистості, здатної до саморозвитку, самостійно, незалежно будувати свою долю, стосунки зі світом, реалізувати життєве призначення

через особистий вибір, тому сьогодні перед школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення, самостійно поповнювати знання, орієнтуватися в потоці наукової та політичної інформації , адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в першу чергу, його взаємодії з учнем на користь процесів саморозвитку й самоорганізації. 

Основні завдання  на 2024 – 2025 н. р. :

• створення належних безпечних умов для навчання учів в умовах воєнного стану;

• створення належних умов для навчання 5-7 класів НУШ;

• опрацювання нормативних документів та інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення навчальних предметів у 2024-2025 н. р.;

•   створення оптимальних умов для творчого розвитку особистості кожного учня, формування предметних знань і вмінь як основи в засвоєнні предметних і ключових компетентостей;

•   виховання стійкої мотивації й свідомого прагнення до вивчення дисциплін суспільно-гуманітарного циклу;

•  формування в школярів компетентностей комунікативно доцільно й виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях і сферах спілкування, дотримуючись норм українського етикету;

• формування духовного світу учнів, цілісних світоглядних уявлень, загальнолюдських ціннісних орієнтирів прилучення  до культурних надбань українського народу й людства в цілому;

•  вивчення та застосування  елементів інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання як засобу формування та розвитку професійної компетентності. активізація науково-дослідницької діяльності  учнів;

• забезпечення  умов для індивідуального розвитку учнів, стимулювання інтелектуальної та соціальної активності, мотивування  навчальної діяльності;

•  розвиток творчого потенціалу особистості учня та вчителя;

• вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду, опанування педагогами інноваційних методик навчання та виховання.  

  

САМООЦІНКА ВЧИТЕЛЕМ

ВЛАСНОЇ ОСВІТНЬО-ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

___________________________________________________________________

 

№ 
п/п

Назва діяльності

Здійснюється

Успішно

Задовільно

Потребую допомоги

Розвиток загальних компетенцій учнів 

 

 

 

Знання типів і структури уроків 

 

 

 

Комплексне планування мети і завдань уроків, відповідно до сучасних вимог 

 

 

 

Актуалізація опорних знань учнів 

 

 

 

Мотивація навчальної діяльності 

 

 

 

Формування і розвиток навиків пізнавальної діяльності учнів, навичок самостійного оволодіння знаннями 

 

 

 

Узагальнення і систематизація навчальних компетенцій учнів 

 

 

 

Здійснення інтегративних зв’язків 

 

 

 

Диференційований і індивідуальний підхід до учнів 

 

 

 

10 

Реалізація особистісно-орієнтовного навчання як основи нових педагогічних систем навчання 

 

 

 

11 

Організація колективних форм навчальної діяльності 

 

 

 

12 

Володіння методикою проведення різних форм тематичної атестації навчальних досягнень учнів. 

 

 

 

13 

Використання методів самоаналізу взаємоконтролю 

 

 

 

14 

Сприяння самореалізації особистості учня 

 

 

 

15 

Використання ТЗН, наочності 

 

 

 

16 

Використання методів розвиваючого навчання 

 

 

 

17 

Інформаційна насиченість уроку, зв’язок з життям 

 

 

 

18 

Врахування вікових та психологічних особливостей учнів 

 

 

 

19 

Виховні компоненти уроку 

 

 

 

20 

Позакласна робота з предмета 

 

 

 

Діагностична карта підвищення

рівня методичної кваліфікації вчителя

______________________________________________________________________

 

 

Питання діагностики

 

Потребую допомоги

Достатньо

Володію

Готовий поділитись досвідом

1. Календарно – тематичне планування роботи

 

 

 

2. Орієнтація на особистісні досягнення учнів

 

 

 

3. Володіння технологією проведення особистісно орієнтованого уроку

 

 

 

4. Визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку

 

 

 

5. Оволодіння змістом нових програм і підручників

 

 

 

6. Використання активних методів навчання

 

 

 

7. Раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання

 

 

 

8. Уміння організувати роботу учнів протягом всього уроку

 

 

 

9. Диференційована робота на уроці

 

 

 

10. Зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем

 

 

 

11. Формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці

 

 

 

12. Формування вмінь і навичок в учнів працювати з першоджерелами

 

 

 

13. Формування в учнів навичок самоконтролю

 

 

 

14. Забезпечення вчителем мотивації навчання і розвиток пізнавального інтересу учнів

 

 

 

15. Заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом

 

 

 

16. Здійснення індивідуального підходу до учнів в процесі навчання і виховання

 

 

 

17. Використання міжпредметних зв’язків

 

 

 

18. Організація позакласної роботи з предмета

 

 

 

19. Здійснення роботи з профорієнтації учнів

 

 

 

20. Організація роботи з невмотивованими учнями

 

 

 

21. Володіння методикою проведення тематичного оцінювання

 

 

 

22. Вивчення і впровадження ППД

 

 

 

23. Оволодіння навичками вікової психології

 

 

 

24. Використання аудіовізуальних засобів та відеотехніки

 

 

 

25. Культура мовлення

 

 

 

26. Реалізація комунікативного підходу до навчання

 

 

 

27. Розвиток загальнонавчальних компетенцій учнів

 

 

 

28. Знання типів і структури уроків

 

 

 

29. Володіння технологією проведення особистісно орієнтованого уроку

 

 

 

30. Використання ігрових елементів, методика проведення нетрадиційних уроків

 

 

 

31. Самоаналіз уроку

 

 

 

 

Тематика засідань МО

 

Засідання 1 (27 серпня)

Тема засідання: Підсумки минулого року та планування роботи на новий навчальний рік
Мета засідання: Аналіз результатів минулого року та визначення пріоритетів на 2024-2025 навчальний рік.

1.     Аналіз результатів роботи методичного об'єднання за 2023-2024 навчальний рік. (Голова МО – Божок С.В.)

2.     Затвердження плану роботи МО на 2024-2025 навчальний рік. (Голова МО – Божок С.В.)

3.     Ознайомлення з новими нормативними документами та методичними рекомендаціями. (Голова МО – Божок С.В., члени МО)

4.     Розробка календарно-тематичних планів та критеріїв оцінювання навчальних досягнень. (Члени МО)

Засідання 2 (30 листопада)

Тема засідання: Інтеграція інноваційних методик у навчальний процес
Мета засідання: Обговорення та впровадження новітніх підходів для покращення якості освіти.

1.     Впровадження інноваційних технологій у викладання суспільно-гуманітарних дисциплін. (Голова МО – Божок С.В.)

2.     Використання інтерактивних методів навчання у викладанні історії. (Білоконь Г.В.)

3.     Інтеграція предметів суспільно-гуманітарного циклу з іншими дисциплінами. (Галак Ю.В.)

4.     Використання проектної методики у навчанні гуманітарних наук.
(Бабенко Г.М.)

Засідання 3 (9 січня)

Тема засідання: Розвиток професійної майстерності педагогів
Мета засідання: Підвищення кваліфікації та обмін досвідом серед учителів.

1.     Аналіз семестрового оцінювання учнів, зрізів знань за матеріалами адміністрації. Обговорення рекомендацій щодо поліпшення якості освіти. (Голова МО – Божок С.В.)

2.     Обмін досвідом: успішні методики викладання мов і літератури. (Члени МО)

3.     Використання сучасних технологій у викладанні суспільних дисциплін. (Щеглова Л.В.)

4.     Розвиток критичного мислення та аналітичних навичок у учнів.
(Вальчишен В.П.)

5.     Організація та проведення інтерактивних уроків. (Члени МО)

Засідання 4 (26 березня)

Тема засідання: Використання сучасних освітніх ресурсів у навчальному процесі
Мета засідання: Обговорення ефективного використання освітніх платформ та ресурсів для підвищення якості навчання.

1.     Творчий звіт вчителів (в рамках атестації 2025 р.) Розвиток професійної компетентності сучасного вчителя. (Члени МО)

2.     Використання онлайн-ресурсів та платформ у викладанні суспільно-гуманітарних дисциплін.

3.     Роль цифрових технологій у підвищенні мотивації учнів. (Вальчишена С.В.)

4.     Розробка та впровадження електронних навчальних матеріалів.
(Кравець І.А.)

5.     Використання відеоматеріалів та мультимедійних презентацій на уроках. (Чернишова Т.М.)

Засідання 5 (23 травня)

Тема засідання: Підсумки навчального року та планування на майбутнє
Мета засідання: Аналіз досягнень та визначення напрямків роботи на наступний навчальний рік.

1.     Підсумки виконання навчальних програм за 2024-2025 навчальний рік. (Голова МО – Божок С.В.)

2.     Аналіз результатів навчальних досягнень учнів. (Члени МО)

3.     Оцінка ефективності впроваджених методик та технологій. (Члени МО)

4.     Пропозиції та рекомендації щодо планування роботи на 2025-2026 навчальний рік. (Члени МО)

5.     Презентація нових проектів та ідей для наступного навчального року. (Члени МО)


Склад методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу

 

№п/п

ПІБ вчителя

Дата народження

Вуз, рік закінчення

Кваліфікація за дипломом

Предмет, який викладає

Педагогічний стаж

Категорія

Рік атестації (плановий)

1.       

Бабенко Ганна Миколаївна

18.11.1981

ВДПУ ім.

М. Коцюбинського,

 2003

Учитель англійської мови, німецької мови

Англійську та німецьку мови

20

вища

2029

2.       

Білоконь Галина Василівна

23.09.

ВДПУ ім.

М. Коцюбинського,

 

Учитель історії

Історію та правознавство, етику

11

І

2025

3.       

Божок Софія Валеріївна

06.05.2000

КНЛУ, 2021

Учитель іспанської мови, англійської мови

Англійську мову

4

спеціаліст

2025

4.       

Вальчишена Світлана Борисівна

11.03.1968

ВДПІ, 1990

Учитель російської мови

Українська мова та українська  літературу

34

І

2025

5.       

Вальчишен Віталій Петрович

01.01.1966

ВДПІ, 1990

Учитель російської мови

Зарубіжну літературу

3

спеціаліст

2026

6.       

 

       

 

 

 

7.       

Кравець Ірина Анатоліївна

26.08.1960

ВДПІ, 1984

Учитель музики

Музику, мистецтво

38

І

2029

8.       

Парамійчук Тетяна Іванівна

22.09.1973

ВДПІ

Учитель історії та права

Історію

6

ІІ

2028

9.       

Чернишова Тетяна Миколаївна

02.05.1961

ОПДІ, 1978

Методист виховної роботи

Образотворче мистецтво

42

І

2029

10.   

Щеглова Людмила Василівна

22.02.1961

ВДПІ, 1978

Учитель української мови і літератури

Українську мову та літературу

31

вища

2025

Усього -  __9__учителів , із них учителів, що мають вищу кваліфікаційну категорію - __2__, першу кваліфікаційну категорію - __4__, другу кваліфікаційну категорію - __1__ , спеціаліст - ___2__.

  

Методичне обєднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу

№п/п

ПІБ вчителя

Тема самоосвіти

1.      

Бабенко Ганна Миколаївна

Методи ефективного викладання граматичного і лексичного матеріалу як основної складової успішного оволодіння іноземною мовою.

2.      

Білоконь Галина Василівна

Формування громадської компетентності плюралізму та поваги до культурного різноманіття в умовах творення демократичного суспільства.

3.      

Божок Софія Валеріївна

Використання гейм технологій та комп’ютерних ігор на уроках англійської мови.

4.      

Вальчишена Світлана Борисівна

Розвиток критичного мислення засобами інноваційних технологій.

5.      

Галак Юлія Вікторівна

Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному освітньому середовищі.

6.      

Кравець Ірина Анатоліївна

Розвиток творчих здібностей здобувачів освіти.

7.      

Парамійчук Тетяна Іванівна

Застосування інтерактивних методів з метою підвищення ефективності уроків історії.

8.      

Чернишова Тетяна Миколаївна

Розвиток творчих здібностей на уроках образотворчого мистецтва.

9.      

Щеглова Людмила Василівна

Запитання – один із механізмів формування критичного мислення.

10.                        

Вальчишен Віталій Петрович

Використання інтерактивних методів на уроках зарубіжної літератури.


Заходи щодо підвищення фахової майстерності педагогів.

Участь у  методичній роботі:

ПІБ вчителя

Заходи

Термін

Бабенко Ганна Миколаївна

 

 

Білоконь Галина Василівна

 

 

Божок Софія Валеріївна

 

 

Вальчишена Світлана Борисівна

 

 

Вальчишен Віталій Петрович

 

 

 

   
 

 

 

Кравець Ірина Анатоліївна

 

 

Парамійчук Тетяна Іванівна

 

 

Чернишова Тетяна Миколаївна

 

 

Щеглова Людмила Василівна

 

 

  Графік проведення показових уроків, позакласних заходів у І семестрі 2024-2025 н.р.

 

ПІБ вчителя

Клас

Предмет

Тема уроку, заходу

Термін проведення

Примітка

Бабенко Ганна Миколаївна

 

 

 

 

 

Білоконь Галина Василівна

 

 

 

 

 

Божок Софія Валеріївна

 

 

 

 

 

Вальчишена Світлана Борисівна

 

 

 

 

 

Вальчишен Віталій Петрович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кравець Ірина Анатоліївна

 

 

 

 

 

Парамійчук Тетяна Іванівна

 

 

 

 

 

Чернишова Тетяна Миколаївна

 

 

 

 

 

Щеглова Людмила Василівна