Педагогічна інтернатура
УКРАЇНА
ВІДДІЛ ОСВІТИ
ГНІВАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
СЕЛИЩЕНСЬКА ГІМНАЗІЯ ГНІВАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Н А К А З
03.09.2024 Селище № 219/1
Про наставництво над молодими та
малодосвідченими педагогічними працівниками
З метою чіткої організації наставницької роботи з молодими та малодосвідченими вчителями, спрямованої на підвищення рівня їхньої психолого-педагогічної, загальнокультурної, фахової й методичної підготовки та майстерності,
НАКАЗУЮ:
1. Забезпечити умови для педагогічної роботи та професійного зростання молодих та малодосвідчених спеціалістів, які мають педагогічний стаж роботи в закладі освіти до 3 років відповідно до Положення.
2. Призначити:
- вчителя початкових класів Бабак Т.В. наставником для Шпак К.В.;
- заступника директора з навчальної роботи Войткову І.П. наставником для Коваля В.О.
3. Вчителям наставникам систематично надавати методичну допомогу, консультації та настанови молодим та малодосвідченим педагогам.
4. Затвердити План роботи Школи молодого вчителя (Додаток 2).
5. Заступнику директора з навчальної роботи Войтковій І.П.:
5.1. Постійно надавати молодим та малодосвідченим учителям необхідну методичну допомогу з питань організації і проведення навчальних занять та виховних заходів.
5.2. Забезпечити виконання Плану роботи Школи молодого вчителя.
5.3. Організовувати взаємне відвідування уроків і позаурочних заходів учителями-наставниками, молодими та малодосвідченими вчителями.
5.4. Проводити групові та індивідуальні консультації для молодих та малодосвідчених учителів з метою надання їм допомоги у розв’язанні складних для них питань.
6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор Галина БІЛОКОНЬ
З наказом ознайомлені:
І.П.Войткова
К.В.Шпак
В.О.Коваль
Додаток 1 до наказу
від 03.09.2024 №219/1 221919/167
ПОЛОЖЕННЯ
про наставництво над молодими та малодосвідченими педагогічними працівниками Селищенської гімназії Гніванської міської ради
1. Загальні положення
1.1. Наставництво — це одна з форм підвищення кваліфікації молодих педагогічних працівників, які мають стаж роботи до трьох років, мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст», або потребують методичної допомоги.
1.2. Учитель-наставник — людина з високою творчою активністю, зі своїм баченням проблем освітнього процесу, з високими результатами особистої практичної діяльності.
1.3. Результатом методичної роботи вчителя-наставника є формування творчої активності, розвитку ініціативи молодого педагога, зростання його авторитету.
2. Основна мета
Прискорення процесу адаптації молодих та малодосвідчених спеціалістів до освітньої діяльності в закладі освіти, надання практичної допомоги малодосвідченим вчителям, формування творчого підходу до професії вчителя, формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду.
3. Завдання та напрями діяльності
3.1. Основні завдання:
− поглиблення знань з теорії та методики навчання і виховання;
− сприяння оволодінню молодими та малодосвідченими вчителями основних нормативних документів;
− вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду;
− розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків вчителів.
3.2. Основними завданнями вчителя-наставника є планування та здійснення заходів разом із молодим (малодосвідченим або новопризначеним) педагогічним працівником (далі — молодим спеціалістом), а саме:
- планування та здійснення разом із молодим спеціалістом заходів з поглиблення його педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України;
- поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань із суміжних предметів;
- допомога молодому спеціалісту в розв'язанні конкретних проблем щодо методики викладання.
3.3. Основні напрями роботи вчителя-наставника:
- організація індивідуальних консультацій, занять, на яких здійснюється моделювання та обговорення запропонованих моделей уроків, позаурочних заходів, виготовлення зразків дидактичних матеріалів під керівництвом учителя-наставника;
- взаємовідвідування уроків та позакласних заходів із обов'язковим наступним обговоренням та коригуванням діяльності молодого спеціаліста;
- консультування молодого спеціаліста щодо організації освітнього процесу.
4. Організація роботи
4.1. Учителів-наставників молодих спеціалістів призначають наказом по закладу освіти.
4.2. Роботу вчителів-наставників контролює заступник директора з навчально-виховної та виховної роботи школи.
5. Права та обов'язки вчителя-наставника
5.1. Учитель-наставник має право вносити корективи та давати поради щодо методики проведення уроку, виховних заходів та узгодження планів.
5.2. У разі потреби має право на незаплановане відвідування уроків.
5.3. Учитель-наставник зобов'язаний надати молодому спеціалісту методичну допомогу щодо складання календарних та поурочних планів.
6. Права та обов'язки молодого спеціаліста
6.1. Молодий спеціаліст має право звернутися за порадою чи допомогою до вчителя-наставника, заступника директора з навчально-виховної роботи, виховної роботи або до директора, інших учителів.
6.2. Молодий спеціаліст зобов'язаний:
- виконувати основні положення спільного плану взаємодії з учителем-наставником;
- наполегливо оволодівати методикою викладання, вивчати досвід учителя-наставника, інших колег.
7. Документація
Учитель-наставник разом із молодим спеціалістом розробляють та систематично ведуть таку документацію:
- спільні плани роботи наставника та молодого вчителя;
- план самоосвіти молодого спеціаліста;
- матеріали самоаналізу та самооцінки особистої діяльності молодого спеціаліста.
8. Керівництво діяльністю
Керівництво спільною діяльністю вчителя-наставника та молодого, малодосвідченого спеціаліста здійснюють голови відповідних методичних об'єднань.
Додаток 2 до наказу
від 03.09.2024 № 219/1167
ПЛАН РОБОТИ
Школи молодого вчителя
Селищенської гімназії Гніванської міської ради
№ з/п |
Зміст роботи |
Відповідальний |
Примітка |
1. |
Обговорення плану роботи ШМВ на навчальний рік. |
Директор |
|
2. |
Створення груп «наставник-молодий вчитель». |
Заступник директора з навчальної роботи |
|
3. |
Інструктаж молодих та малодосвідчених учителів «Планування роботи вчителя. Робота з навчальними програмами, пояснювальними записками до них та іншою документацією. Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2024/2025 навчальному році». |
Заступник директора з навчальної роботи |
|
4. |
Поради психолога молодим або малодосвідченим вчителям |
Практичний психолог |
|
5. |
Консультація для молодого вчителя з проблеми професійного зростання (складання індивідуального плану роботи на рік). |
Заступник директора з навчальної роботи |
|
6. |
Вибір теми самоосвіти на 2024/2025 навчальний рік. |
Молодий або малодосвідчений вчитель |
|
7. |
Консультація: проблеми оцінювання навчальних досягнень учнів. Оцінювання в НУШ. |
Заступник директора з навчальної роботи |
|
8. |
Анкетування молодих вчителів з метою визначення труднощів, проблем в організації роботи вчителя. |
Заступник директора з навчальної роботи |
|
9. |
Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності вчителя: • Що таке майстерність у педагогіці. • Умови розвитку творчості вчителя. • Знайомство з творчою лабораторією вчителя-наставника. |
Молодий або малодосвідчений вчитель |
|
10. |
Інструктаж з організації та здійснення тематичного й семестрового оцінювання. |
Заступник директора з навчальної роботи, вчителі наставники |
|
11. |
Взаємовідвідування уроків, самоаналіз навчальних занять. |
Молодий або малодосвідчений вчитель |
|
12. |
Психолог – молодому вчителеві: «Запобігання конфліктам в учнівському колективі». |
Практичний психолог |
|
13. |
Культура педагогічного спілкування. |
Заступник директора з навчальної роботи |
|
14. |
Самостійна навчальна діяльність учнів та її значення. |
Вчителі наставники |
|
15. |
Роль самоосвіти у підвищенні професійної майстерності учителя. |
Заступник директора з навчальної роботи, вчителі наставники |
|
16. |
Відвідування уроків молодих вчителів з їх наступним обговоренням. Аналіз уроку. |
Заступник директора з навчальної роботи, вчителі наставники |
|
17. |
Результативність роботи пари «наставник-молодий вчитель». Звіт про співпрацю з молодими фахівцями |
Заступник директора з навчальної роботи |
|
18. |
Підсумки роботи ШМВ за рік. Визначення проблем та постановка завдань на наступний навчальний рік. |
Директор, заступник директора з НР |
|