ПОЛОЖЕННЯ про наставництво над молодими та малодосвідченими педагогічними працівниками Селищенської гімназії Гніванської міської ради

Додаток 1 до наказу

від 01.09.2023 №167

 

ПОЛОЖЕННЯ

про наставництво над молодими та малодосвідченими педагогічними працівниками Селищенської гімназії Гніванської міської ради 

 

1. Загальні положення

1.1. Наставництво — це одна з форм підвищення кваліфікації молодих педагогічних працівників, які мають стаж роботи до трьох років, мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст», або потребують методичної допомоги.

1.2. Учитель-наставник  — людина з високою творчою активністю, зі своїм баченням проблем освітнього процесу, з високими результатами особистої практичної діяльності.

1.3. Результатом методичної роботи вчителя-наставника є формування творчої активності, розвитку ініціативи молодого педагога, зростання його авторитету.

2. Основна мета

Прискорення процесу адаптації молодих та малодосвідчених спеціалістів до освітньої діяльності в закладі освіти, надання практичної допомоги малодосвідченим вчителям, формування творчого підходу до професії вчителя, формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду.

3. Завдання та напрями діяльності

3.1. Основні завдання: 

  • поглиблення знань з теорії та методики навчання і виховання; 

  • сприяння оволодінню молодими та малодосвідченими вчителями основних нормативних документів; 

  • вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду; 

  • розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків вчителів. 

3.2. Основними завданнями вчителя-наставника є планування та здійснення заходів разом із молодим (малодосвідченим або новопризначеним) педагогічним працівником (далі — молодим спеціалістом), а саме:

-  планування та здійснення разом із молодим спеціалістом заходів з поглиблення його педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України;

- поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань із суміжних предметів;

-  допомога молодому спеціалісту в розв'язанні конкретних проблем щодо методики викладання.

3.3. Основні напрями роботи вчителя-наставника:

- організація індивідуальних консультацій, занять, на яких здійснюється моделювання та обговорення запропонованих моделей уроків, позаурочних заходів, виготовлення зразків дидактичних матеріалів під керівництвом учителя-наставника;

- взаємовідвідування уроків та позакласних заходів із обов'язковим наступним обговоренням та коригуванням діяльності молодого спеціаліста;

- консультування молодого спеціаліста щодо організації освітнього процесу.

4. Організація роботи

4.1. Учителів-наставників молодих спеціалістів призначають наказом по закладу освіти.

4.2. Роботу вчителів-наставників контролює заступник директора з навчально-виховної та виховної роботи школи.

5. Права та обов'язки вчителя-наставника

5.1. Учитель-наставник має право вносити корективи та давати поради щодо методики проведення уроку, виховних заходів та узгодження планів.

5.2. У разі потреби має право на незаплановане відвідування уроків.

5.3. Учитель-наставник зобов'язаний надати молодому спеціалісту методичну допомогу щодо складання календарних та поурочних планів.

6. Права та обов'язки молодого спеціаліста

6.1. Молодий спеціаліст має право звернутися за порадою чи допомогою до вчителя-наставника, заступника директора з навчально-виховної роботи, виховної роботи або до директора, інших учителів.

6.2. Молодий спеціаліст зобов'язаний:

-  виконувати основні положення спільного плану взаємодії з учителем-наставником;

- наполегливо оволодівати методикою викладання, вивчати досвід учителя-наставника, інших колег.

7. Документація

Учитель-наставник разом із молодим спеціалістом розробляють та систематично ведуть таку документацію:

-  спільні плани роботи  наставника та молодого вчителя;

-  план самоосвіти молодого спеціаліста;

- матеріали самоаналізу та самооцінки особистої діяльності молодого спеціаліста.

8. Керівництво діяльністю

Керівництво спільною діяльністю вчителя-наставника та молодого, малодосвідченого спеціаліста здійснюють голови відповідних методичних об'єднань.